ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

اختصاص ۸میلیارد تومان به عنوان کمک‌هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی مشهد

  • کد خبر: ۱۸۱۴۱۷
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
اختصاص ۸میلیارد تومان به عنوان کمک‌هزینه سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی مشهد
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهدمقدس از تخصیص اعتبار ۸میلیارد تومانی سرویس‌ مدارس دانش‌آموزان استثنایی در این شهر خبر داد.

اکبر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به جلسات اخیر با محوریت تأمین سرویس ویژه مدارس استثنایی مشهد عنوان کرد: براساس گزارشی که از آموزش و پرورش استثنایی مشهد داریم، بیش از ۳هزار و ۱۵۵دانش‌آموز معلول نیازمند استفاده از سرویس مدرسه در این شهر حضور دارند و سیاست شهرداری مشهدمقدس براساس مصوبات اخیر، حمایت از آن‌ها و خانواده‌هایشان است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری و آموزش و پرورش استثنایی آماده شده است که براساس آن، شهرداری مکلف به پرداخت ۳۰درصد از هزینه سرویس مدارس این دانش‌آموزان، معادل ۸میلیارد تومان می‌شود. این تفاهم‌نامه هنوز از سوی آموزش و پرورش استثنایی به امضا نرسیده است و منتظریم تا این امر محقق شود.

فلاح اضافه کرد: تعهد ابتدایی و بودجه مدنظر ما، یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بود که در جلسات اخیر و با همیاری بودجه شهرداری مشهد، به ۸میلیاردتومان رسید.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهدمقدس همچنین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی، پیمانکار سرویس مدارس دارد. با این حال درصورتی‌که به ناوگان تاکسی‌های شهری احتیاج داشته باشند، ۱۶۰دستگاه تاکسی سمند مناسب‌سازی شده که می‌تواند در امر جابه‌جایی دانش‌آموزان عزیز فعالیت داشته باشد.

وی ادامه داد: این تاکسی‌ها با قابلیت صندلی چرخشی به سمت بیرون برای سوار و پیاده‌شدن مسافر ویلچری آماده شده است و عمدتا در اختیار «تاکسی بیسیم۱۳۳» است که در ایام پیک، در اطراف حرم مطهر رضوی نیز حضور دارند تا به زائران معلول یا سالمندان گرامی هم خدمت‌رسانی کنند.

فلاح در پایان تأکیدکرد: تاکسی‌های مناسب‌سازی شده در مشهد، ظرفیت بسیار خوب و بستری آماده برای شهروندان ماست؛ اما آن‌طورکه باید از سوی سازمان بهزیستی در بین جامعه هدف تبلیغ نشده است و بسیاری از شهروندان ما از این خدمت اطلاع دقیقی ندارند.

آموزش و پرورش استثنایی در خواست پرداخت ۴۰درصدی سرویس را دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی از اعلام درخواست مشارکت ۴۰درصدی شهرداری مشهدمقدس در مورد هزینه سرویس‌های مدارس ویژه خبر داد.

جواد روحانی در ادامه گفت: با توجه به نرخ‌های سال جاری سرویس مدارس، پیش‌بینی ما این است که رقمی در حدود ۵۴میلیارد تومان برای سراسر استان و ۳۰میلیارد تومان برای مشهد براساس ۹ماه سال تحصیلی احتیاج باشد.

وی افزود: البته این رقم در مشهد با احتساب پرداخت ۴۰درصد از کل هزینه‌ها توسط شهرداری مشهدمقدس است و رایزنی‌های ما برای افزایش ۳۰ به ۴۰درصد کمک هزینه سرویس‌هاست که امیدواریم محقق شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته، ۴هزار و ۲۰۰دانش‌آموز در مدارس مشهد تحصیل کردند که برخی ترک تحصیل داشتند یا به شهر‌های دیگری رفتند و آمار امسال ما چیزی در حدود ۳هزار و ۵۰۰نفر پیش‌بینی می‌شود که بایستی برای سرویس آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->